Skarbek – Gra planszowa

Skarbek to gra planszowa, która odwołuje się do śląskich legend. Ma dwa warianty. W pierwszym gracze szukają w kopalni legendarnego Skarbka oraz muszą podjąć decyzję, która zadecyduje o wygranej lub porażce. W drugim to Skarbek pomaga graczom – górnikom a ci ostatni muszą wykazać się umiejętnością dodawania i odejmowania 1.

Gra powstała jako prezent dla Jacka

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania 1-13
  • dodawania
  • odejmowania
  • podejmowania decyzji
  • śląskich tradycji, polskich tradycji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak, dołączone do gry

Zasady gry:

Wariant 1:
W tym wariancie gracze używają jedynie kart ze skrzatami. Na początku wyjmowana jest z talii jedna karta i odkładana na planszę na napis Skarbek w sposób uniemożliwiający podgląd numeru. Pozostałe karty są umieszczane w stosie (także z zakrytymi numerami). Potem każdy z graczy ustawia swój pionek na polu Start. Następnie kolejno umieszczają go na wybranej przez siebie kopalni (tam, gdzie spodziewają się spotkać Skarbka) i odkrywają jedną kart ze stosu. Odkryta karta pokazuje, gdzie Skarbka nie ma. Jeśli gracz jest pewny, że Skarbek jest na polu, które wybrał może sprawdzić kartę odłożoną na środku planszy. Jeśli zgadł to pokazuje ją innym graczom i wygrywa. Jeśli nie, odkłada kartę i odpada z gry.

Wariant 2
W tym wariancie gracze używają jedynie kart z górnikami oraz kostki do gry. Karty są umieszczane obok planszy z odkrytymi liczbami. Potem każdy z graczy ustawia swój pionek na polu Start. Następnie gracze kolejno przesuwają swoje pionki o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce (pola ze strzałkami i napisem Start też są liczone). Po zatrzymaniu się na polu obok kopalni gracz odszukuje kartę z wartością taką samą, jak liczba na kopalni przy, której zakończył ruch. Jeśli taka karta jest jeszcze wolna to gracz zabiera ją. Jeśli nie ma takiej, to ma prawo do kolejnego ruchu. (Gracz ma prawo pomylić się i wykonać dodatkowy ruch nawet jeśli karta o odpowiedniej wartości istnieje). Jeśli ten ruch zakończy się na polu, do którego nie ma wolnej karty to kolejka przechodzi na następnego gracza. Grę można zakończyć po upływie określonego czasu np.: 10 minut (wtedy wygrywa osoba z największą liczbą kart) lub gdy pierwszy z graczy zbierze odpowiednią liczbę kart np.: 10 szt.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (612 KB) na Basiowe Gry Planszowe lub

| Gra na DropBox | Gra na GoogleDriveGra na chomikuj.pl |

Gra planszowa stworzona z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domain CC0

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: dodawanie, odejmowanie, kopalnia, Śląsk, górnicy

Sprawdzono 11.09.2016

Reklamy
Categories: Gry inspirowane literaturą, Gry planszowe, Gry wymagające przeliczania powyżej 10, Gry ćwiczące dodawanie, Gry ćwiczące odejmowanie | Dodaj komentarz

Zobacz wpisy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: