Jan Chrzciciel – Gra planszowa

jan_chrzciciel-planszaJan Chrzciciel to opowieść o podróży w celu spotkania Jana Chrzciciela. Celem graczy jest sprawdzenie czy Jan jest zapowiadanym Mesjaszem oraz dowiedzenie się jak dobrze żyć. Muszą się jednak spieszyć, bo Herod wysłał już żołnierzy, aby pojmali proroka.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 1-3)

Biblijna podstawa gry:

  • Jan 1:19:28 i Mk 11:2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • historii biblijnej
  • przeliczania do 6
  • podejmowania decyzji
  • odejmowania
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 2 szt
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak, dołączone do gry

Zasady gry:

Wszyscy gracze grają jako jedna drużyna. Ustawiają swój pionek w dużym czerwonym kole. Drugi pionek (Oddział Heroda) ustawiają w dużym niebieskim polu. Karty Wydarzeń (poza kartą Jana Chrzciciela) należy potasować i odłożyć napisami w dół na planszy. Kartę Jana Chrzciciela okładamy na spód tego stosu. Każdy z graczy wybiera również swoją Kartę Postaci.

W swojej kolejce jeden z graczy rzuca kostką i przesuwa pionek drużyny po czerwonych polach o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce. Po zatrzymaniu bierze pierwszą kartę ze Stosu Wydarzeń i czyta co się stało. Może to być spotkanie z:

  • Rzymskimi żołnierzami – wszędzie widzą spiski na życie imperatora lub w celu wybuchu powstania. Sprawdzają każdą spotkaną grupę podróżników. Jeśli grasz sam nic ci nie zrobią. Jeśli gracie w dwie lub więcej osób zatrzymują was na tyle kolejek ilu jest graczy. Jeśli kartę wylosuje Obywatel rzymski to żołnierze puszczą grupę, bez sprawdzania i czekania. Jeśli kartę wylosował inny gracz a w drużynie jest Obywatel Rzymski to drużyna czeka tylko 1 kolejkę.
  • Faryzeuszem – koniecznie chce Cię przekonać do swojej interpretacji Biblii. Robi to na tyle skutecznie, że tracisz tyle kolejek, ilu graczy jest w drużynie na rozmyślania i szukanie błędu w jego rozumowaniu. Jeśli kartę wylosuje Uczony w Piśmie to od razu wie, dlaczego Faryzeusz się myli i grupa nie musi czekać. Jeśli kartę wylosował inny gracz a w drużynie jest Uczony w Piśmie to drużyna czeka tylko 1 kolejkę.
  • Zelotą – nienawidzi Rzymian. Chce zrobić powstanie i oczekuje, że Mesjasz poprowadzi ludzi do walki. Wykrzykuje obraźliwe słowa do oddziału Herolda po drugiej stronie rzeki. Uważa, że są do niczego, bo pomagają Rzymianom. Jego okrzyki motywują Oddział Heroda do szybszego marszu. Przesuń niebieski dodatkowo o 1 pole do przodu. •
  • Strażą Heroda – chronią Heroda i pilnują porządku w mieście. Wiedzą, że władcy nie podobają się słowa Jana i specjalnie wskazują złą drogę ludziom pytającym się o tego proroka. Jeśli kartę wylosuje Służący Heroda to nic się nie dzieje. W pozostałych przypadkach trzeba cofnąć pionek o 1 czerwone pole.
  • Dzikie zwierzę – lew lub stado sepów. Nie ma możliwości, aby przejść i nie być poranionym. Trzeba czekać 1 kolejkę.

Po zakończeniu ruchu i wykonaniu polecenia z Karty Wydarzeń należy rzucić kostką i przesunąć pionek Oddziału Heroda. Oddział jest uzbrojony i chroniony zbrojami, więc ciężko mu się poruszać. Od wylosowanej liczby należy odjąć 1 i dopiero o tyle pól przemieścić pionek po niebieskich polach. Jeśli gracze tracą kolejkę w wyniku jakiegoś zdarzenia to i tak należy wykonać ruch pionkiem Oddziału Heroda. Wskazane jest, aby gracze zmieniali się przy kolejnych rzutach kostką. Gracze mogą się jednak umówić, że któryś z zawodników nie rzuca np. w sytuacji, gdy wiedzą, że w stosie Kart Wydarzeń nie ma już żołnierzy rzymskich to Obywatel Rzymski nie rzuca kostką (bo i tak nic już nie ułatwi). Wejście dowolnego pionka na pole z Janem Chrzcicielem kończy grę nawet jeśli wyrzucono więcej oczek. Jeśli pierwszy dotarł pionek drużyny to należy wyciągnąć ze spodu stosu Kart Wydarzeń kartę Jana Chrzciciela i przeczytać umieszczona na niej słowa Jana. Jeśli pierwszy dotrze Oddział Heroda to gracze nie mogą sprawdzić, czy Jan jest Mesjaszem.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (7,0 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub

| Gra na DropBox | Gra na GoogleDrive |

Gra dostępna również (może wymagać dodatkowego, płatnego transferu)

Gra na chomikuj.pl |

Gra planszowa stworzona z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domain z pixabay.com i openclipart.org.

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: Jan Chrzciciel,  Biblia,  Ewangelia, Herod
Reklamy
Categories: Gry biblijne, Gry do nauki religii, Gry inspirowane literaturą, Gry planszowe, Gry uczące historii, Gry wymagające przeliczania 1-6, Gry ćwiczące odejmowanie | Dodaj komentarz

Zobacz wpisy

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: