Poszukiwacze Cudownego Drzewa – Gra Planszowa

Gra planszowa "Poszukiwacze Cudownego Drzewa"

Plansza do gry „Poszukiwacze Cudownego Drzewa”

Poszukiwacze Cudownego Drzewa to wyścig uczący graczy planowania i spodziewania się niespodziewanego. Przecież nie mogą oni przewidzieć jak długo potrwa wyprawa w poszukiwaniu legendarnej rośliny? Jak wiele jedzenia czy lekarstw będą potrzebować? Z drugiej strony ten, kto wyruszy za późno (zbyt długo gromadząc zapasy) nie zdąży przed innymi zaleźć Cudownego Drzewa. A nikt nie pamięta o spóźnionych poszukiwaczach i o tym, kto jako drugi dokonał ważnego odkrycia.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania 1-6
  • podejmowania decyzji
  • historii
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak, dołączone do gry

Zasady gry:

1. Każdy z zawodników na początku zbiera zapasy. Gromadzi się je przez kręcenie kołem startowym i zabranie z puli wylosowanych żetonów.
2. Wszyscy gracze kolejno zbierają zapasy aż uznają, że ruszają na wyprawę. Od tego momentu zaczynają się poruszać pionkiem po planszy zamiast kręcić kołem startowym. Pozostali gracze mogą też ruszyć na wyprawę w tej kolejce lub dalej zbierać zapasy.
3. Na początku każdej kolejki w której gracz się porusza powinien oddać 1 żeton jedzenia. Jeśli tak zrobi to rzuca kostką, aby określić ile pól powinien się przesunąć. Gracze, który nie mają już jedzenia poruszają się tylko o 1 pole na kolejkę.
4. Wejście na pole z muchą lub pająkiem oznacza utratę kolejki. Gracz może też użyć 1 karty „lek” i anulować efekt ugryzienia przez owady.
5. Jeśli gracz wejdzie na pole z różą kierunków i użyje kompasu to w następnej kolejce podwaja ruch.
6. Wejście na pole z oazą oznacza utratę kolejki oraz otrzymanie 2 żetonów jedzenia.
7. Po wejściu do wioski gracz kręci odpowiednim kołem, aby dowiedzieć się co się stanie.
8. Gracz, który ma więcej punktów ruchu niż wynosi odległość do wioski może się w niej zatrzymać (i losować wydarzenie) lub pójść dalej (i nie losować).
9. Gracze, którzy staną na jednym polu mogą wymieniać się zapasami.
10. Każdy przewodnik zawsze dodaje 1 punkt ruchu.
11. Poza przewodnikiem wszystkie inne karty po użyciu odkładamy.
12. Gracz, który wyrzuci 1 lub 2 i użyje zapałek dodaje 2 do ruchu.
13. Wygrywa ten gracz, który pierwszy dotrze do mety.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo na Basiowe Gry Planszowe

Gra planszowa stworzona z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domain CC0

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: Afryka, tubylcy, odkrywcy, podróż

Sprawdzono

Reklamy
Categories: Gry planszowe, Gry wymagające przeliczania 1-6, Gry ze zbieraniem żetonów, Gry ćwiczące czytanie, Wyścig | Dodaj komentarz

Zobacz wpisy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: