Wzgórza – Gra planszowa

Gra planszowa "Wzgórza"

Plansza do gry „Wzgórza”

Wzgórza to gra taktyczna dla dwóch lub czterech graczy. Celem gry jest zajęcie baz przeciwnika oraz obrona własnych. Gra wymaga od graczy porównywania liczba oraz wysokości pól zaznaczonych na mapie.

Liczba graczy:

  • 2 (4 w wersji Kooperacja)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • porównywania liczba z zakresu 1-6
  • podejmowania decyzji
  • planowania
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 3 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Zasady gry:

Na początku każdy z graczy dostaje 6 pionków w swoim kolorze i 1 kostkę.  We własnej kolejce gracz może wystawić pionek na pole z literą S w swoim kolorze lub przesunąć swój pionek o 1 pole. Ruch na i z pola „S” odbywa się jedynie po kolorowej linii. Na każdym polu może stać najwyżej 1 pionek. (Nie można wystawiać pionka na pole z literą S, gdy jest tam pionek własny lub przeciwnika). Jeśli ruch powoduje wejście na pole z pionkiem drugiej osoby to należy sprawdzić czy jest on wyżej, niżej czy na tym samym poziomie (w wersji z cyframi można porównać liczby na polach). Jeśli jest wyżej to gracz zbijający musi wyrzucić więcej oczek niż broniący się, aby zabrać mu pionka. Jeśli jest niżej to gracz zbijający musi wyrzucić mniej oczek niż broniący się, aby zabrać mu pionka. Jeśli pionki są na tym samym poziomie to do zbicia wystarczy wyrzucić inne liczby na kostkach. Jeśli nie udaje się zbić pionka przeciwnika to oba pionki pozostają na swoich polach a kolejka przechodzi na drugiego gracza. Podczas ruchu nie można wyjść poza sześciokątne pola (poza pola z cyframi w odpowiedniej wersji). Gra kończy się po upływie 10 minut. Zwycięża gracz, który zajmie więcej pól startowych (baz) przeciwnika. Jeśli obaj zajmują tyle samo, to należy sprawdzić komu zostało więcej pionków na planszy. Jeśli mimo tego nie udaje się wyłonić zwycięzcy to gracze remisują. Gra kończy się przed upływem 10 minut wygraną osoby, która zajmie 3 pola startowe drugiego gracza. Można przesunąć pionek z zajętej bazy przeciwnika. Przestaje ona być wtedy zajęta. Można odzyskać zajętą bazę jeśli zbije się znajdującego się w niej pionka drugiego gracza. Ruch lub wystawienie pionka są obowiązkowe. Wystawić można jedynie własne pionki. Zbite pionki nie wracają do gry. Zbijać można jedynie przesuwając pionek. Nie można zbijać wystawiając pionek na pole „S”.

Do gry dołączone są 4 plansze. Każda z nich pozwala na osobna grę. Plansza na stronie 1 wymaga od graczy porównywania wysokości pól jedynie na podstawie obserwacji. Może to prowadzić do sporów między graczami. Na stronie 2 jest plansza z cyframi na polach pokazującymi ich wysokość. Najmniejszą liczbą jest 0. Pozwala na łatwe ustalanie różnic wysokości między polami. Na stronie 3 wysokość pól została ustalona względem powierzchni planszy a zatem zagłębione pola posiadają ujemną liczbę w opisie. Plansza na stronie 4 pozwala na dołączenie dwóch dodatkowych graczy do rozgrywki.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (32,8 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub

| Gra na GoogleDrive |

W grze użyto grafiki na licencji Public Domain CC0 autorstwa Artturi_Mantysaari.

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: mapa, mapy, wzgórze, wzgórza,
Reklamy
Categories: Gry planszowe, Gry wymagające podejmowania decyzji, Gry wymagające porównywania liczb, Gry wymagające przeliczania 1-6, Gry wymagające spostrzegawczości, Gry ćwiczące orientację przestrzenną | Dodaj komentarz

Zobacz wpisy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: